Risotto met pompoen en geitenkaas

Dit is een volledig zelf gevonden recept. Ik dacht een soort salade te maken met allerlei groenten waaronder pompoen, maar doordat ik de geitenkaas bij de rest deed toen de groenten nog warm waren, smeltte de kaas en leek het eerder op risotto.
Ik gebruikte tarwe maar gierst is eigenlijk gezonder.

DSC_0419

Ingrediënten:

– 1 courgette
– pompoenblokjes (ik kocht ze in de diepvriesafdeling van Delhaize)
– kastanjechampignons
– tarwe of gierst of quinoa
– 1 ui
– geitenkaas
– walnoten, pijnboompitten
– bladpeterselie
– 1 blik kikkererwten, afgespoeld en uitgelekt

– kruiden naar keuze (ik had toevallig nog verse salie en rozemarijn)
– granaatappel en rucola om te serveren

Kook de granen volgens de verpakking.
Ik roosterde de pompoen in de oven met wat salie, peper en zout zo’n 15 minuutjes.
Snij de groenten fijn.
De ui even glazig laten worden in hete olijfolie. Voeg dan de fijn gesneden courgette toe en stoof tot de courgette gaar is.
De champignons bakte ik appart in een koekenpan omdat die veel bruin vocht verliezen met wat curry.
Doe de granen, de pompoen, de kikkererwten, de ui en courgette, de champignons, de walnoten, pijnboompitten en bladpeterselie in een grote kom. Verbrokkel de geitenkaas er boven. Roer om tot de geitenkaas gesmolten is maar voorkom een papje.
Kruid met cayennepeper, gewone peper en zout.
Bij het opdienen zijn rucola en granaatappelpitjes er zeer lekker en verfrissend bij!

Ik haalde hier minstens 4 porties uit.

SMAKELIJK!

Leave a Reply

